FS.03

FS.02

FS.01

Návrh bez názvu (41)

FS.02 představuje zcela odlišnou koncepci oproti minulému vozu. Náskok předních světových týmů je průměrně 10 let a naším cílem je do tří let zaútočit na první desítku nejlepších. S tímto vozem se nám podařilo na soutěži Formula Student Germany 2010 dosáhnout 18. místa a chybí už nám jen opravdu málo, se dostat mezi 10 nejlepších.

Rám je tvořen trubkami z chrom-molybdenové oceli a uhlíkovými sendvičovými panely vlastní výroby. Podvozek vpředu je typu pull-rod, kdy tlumiče včetně řízení i stabilizátoru jsou pro maximální snížení těžiště vozidla uloženy pod nohama pilota. Zadní odpružení je typu push-rod. Těhlice jsou odlité z hořčíkové slitiny a jsou tak lehčí až o 40% při porovnání s loňským vozem. Byla vyrobena také nová pedálová jednotka a více přizpůsobená potřebám jezdce. Motor zůstal zachován. Je to Yamaha YZF-R6 2007, který přes sekundární řetěz pohání zcela nový diferenciál od společnosti Drexler.

U tohoto vozu byl kladen velký důraz na snížení hmotnosti a zvýšení celkové spolehlivosti vozu. Snadná ovladatelnost v možných situací a rychlá přednastavení nejrůznějších parametrů jsou charakteristické vlastnosti tohoto vozu.

Technické specifikace

Rám:Hybridní, uhlíkové sendvičové panely a chrom-molybdenové trubky
Rozvor:1660 mm
Rozchod:1280 mm vpředu a 1180 vzadu
Váha vozu bez jezdce:
275 kg
Rozložení hmotnosti:50/50 %
Podvozek:Lichoběžníkové nezávislé zavěšení
Odpružení:Typ Pull-rod vpředu a Push-rod vzadu
Pneumatiky:Hoosier 20.5×7.0 – 13 R25A
Kola:7″x13″ O.Z.
Motor:Yamaha YZF – R6 (2007)
Počet válců:4
Vrtání:67 mm
Zdvih:43 mm
Objem motoru:599 cm³
Kompresní poměr:12,8 : 1
Používané palivo:RON 98
Maximální výkon:63 kW při 11 000 ot/min
Maximální krouticí moment:52 Nm při 10 500 ot/min
Pohon:Sekundární řetěz
Diferenciál:Drexler KLimited Split Differential v2010
Chlazení:Chladič s ventilátorem, elektrická vodní pumpa
Brzdová soustava:Kotoučové brzdy, vpředu kotouč 251 mm, třmen Willwood, vzadu 220 mm, třmen AP Racing, nastavitelné rozložení brzdového účinku
Elektronika:Multifunkční volant, upravené elektropneumatické sekvenční řazení