
FS.02 představuje zcela odlišnou koncepci oproti minulému vozu. Náskok předních světových týmů je průměrně 10 let a naším cílem je do tří let zaútočit na první desítku nejlepších. S tímto vozem se nám podařilo na soutěži Formula Student Germany 2010 dosáhnout 18. místa a chybí už nám jen opravdu málo, se dostat mezi 10 nejlepších.
Rám je tvořen trubkami z chrom-molybdenové oceli a uhlíkovými sendvičovými panely vlastní výroby. Podvozek vpředu je typu pull-rod, kdy tlumiče včetně řízení i stabilizátoru jsou pro maximální snížení těžiště vozidla uloženy pod nohama pilota. Zadní odpružení je typu push-rod. Těhlice jsou odlité z hořčíkové slitiny a jsou tak lehčí až o 40% při porovnání s loňským vozem. Byla vyrobena také nová pedálová jednotka a více přizpůsobená potřebám jezdce. Motor zůstal zachován. Je to Yamaha YZF-R6 2007, který přes sekundární řetěz pohání zcela nový diferenciál od společnosti Drexler.
U tohoto vozu byl kladen velký důraz na snížení hmotnosti a zvýšení celkové spolehlivosti vozu. Snadná ovladatelnost v možných situací a rychlá přednastavení nejrůznějších parametrů jsou charakteristické vlastnosti tohoto vozu.
Technické specifikace
Rám: | Hybridní, uhlíkové sendvičové panely a chrom-molybdenové trubky |
Rozvor: | 1660 mm |
Rozchod: | 1280 mm vpředu a 1180 vzadu |
Váha vozu bez jezdce: | 275 kg |
Rozložení hmotnosti: | 50/50 % |
Podvozek: | Lichoběžníkové nezávislé zavěšení |
Odpružení: | Typ Pull-rod vpředu a Push-rod vzadu |
Pneumatiky: | Hoosier 20.5×7.0 – 13 R25A |
Kola: | 7″x13″ O.Z. |
Motor: | Yamaha YZF – R6 (2007) |
Počet válců: | 4 |
Vrtání: | 67 mm |
Zdvih: | 43 mm |
Objem motoru: | 599 cm³ |
Kompresní poměr: | 12,8 : 1 |
Používané palivo: | RON 98 |
Maximální výkon: | 63 kW při 11 000 ot/min |
Maximální krouticí moment: | 52 Nm při 10 500 ot/min |
Pohon: | Sekundární řetěz |
Diferenciál: | Drexler KLimited Split Differential v2010 |
Chlazení: | Chladič s ventilátorem, elektrická vodní pumpa |
Brzdová soustava: | Kotoučové brzdy, vpředu kotouč 251 mm, třmen Willwood, vzadu 220 mm, třmen AP Racing, nastavitelné rozložení brzdového účinku |
Elektronika: | Multifunkční volant, upravené elektropneumatické sekvenční řazení |