
FS.04 je mezi přáteli a konkurenty známá jako Black Mamba, především pro svůj slušivý kabát z uhlíkových vláken. Po úspěšné sezoně 2011 s vozem FS.03 jsme věděli, že jsme blízko. Namísto konstruování zcela nového vozu jsme se rozhodli zaměřit se na slabá místa a optimalizovali jsme je. Výsledkem je vůz lehčí, s lepšími jízdními vlastnostmi a lepší dynamikou pohonu.
Upraven byl především rám, motor se přiblížil více k řidiči, čímž jsme snížili hmotnost, a také snížili ztráty v pohonném řetězci. Změny se dotkly též přední části rámu, který byl přepracován pro lepší využití materiálu a tedy další snížení hmotnosti. Zcela nové je na voze sání, které bylo navrženo s ohledem na optimální proudění vzduchu v jeho nitru.
Podobným způsobem, tedy využitím počítačového modelování tekutin, byly navrženy výfukové svody. Jak sání, tak výfuk, pomohly k dosažení lepšího průběhu točivého momentu, který je díky tomu vyšší, a dostupný od nižších otáček. Na první pohled je pak vidět nová karoserie, která byla významně odlehčena použitím moderní technologie na zpracování uhlíkových vláken.
Surová krása takto vyrobené karoserie nás uchvátila natolik, že jsme se rozhodli neschovávat ji pod lak.
Technické specifikace
Rám: | Prostorový trubkový rám z vysokopevnostní oceli (15CDV6), svařovaný metodou TIG, vybaven sendvičovou podlahou. |
Rozvor: | 1610 mm |
Rozchod (vpředu/vzadu): | 1260/1180 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota): | 223 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): | 48:52 % |
Zavěšení kol: | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách. |
Odpružení: | Typ push-rod na obou nápravách, tlumiče Penske |
Pneumatiky: | Hoosier 20×7,5 -13 R25B |
Ráfky: | O.Z. Racing 7×13″ |
Motor: | Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec |
ECU (řídící jednotka motoru): | EFI Technology Euro 4 |
Vrtání: | 67 mm |
Zdvih: | 43 mm |
Zdvihový objem: | 599 cm³ |
Kompresní poměr: | 12,8:1 |
Palivo: | RON 98 |
Maximální výkon: | 64 kW při 10 400 ot/min |
Maximální točivý moment: | 60 Nm při 8 700 ot/min |
Sekundární převod: | Motocyklový řetěz 520 |
Diferenciál: | Drexler LSD v2010 |
Chlazení: | Nucené – utěsněný nasávací kanál, chladič a elektrický ventilátor. |
Brzdová soustava: | Kotoučové brzdy na všech kolech, 2 okruhový systém, nastavitelné rozložení brzdného účinku. Vpředu kotouče 238mm, třmeny Willwood. Vzadu kotouče 225mm, třmeny Brembo. |
Elektronika: | AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení, kompletní telemetrie. |