
FS.05 byla pokřtěná na jméno Spitfire. Jedná se o jubilejní 5. monopost, ve kterém se i přes obměněný tým studentů odráží zkušenosti nabyté v předchozích letech.
V sezóně 2013 jsme se rozhodli pokračovat v odlehčování formule a zlepšování jejich jízdních vlastností. Už v roce 2010 vznikl návrh oprostit se od klasického trubkového rámu a vytvořit monokok z uhlíkových vláken. Výroba monokoku trvala dlouhé 4,5 měsíce. Důležité bylo monokok správně navrhnout, propočítat a nakonec nasimulovat. Až 94. návrh dokázal uspokojit naše představy a potřeby, ale hlavně splnit regule a nařízení pro použití na závodním voze.
Další nemalou změnou bylo použití aerodynamických prvků vpředu začleněných do těla formule, vzadu umístěny na lehkém hliníkovém rámu. Díky použití aerodynamických prvků lze zatáčky projíždět rychleji, s bočním přetížením až 2,3 G.
Brzdový systém nyní využívá lehčí komponenty a plovoucí uložení kotoučů. Přepracována byla kompletně celá kolová skupina a byly zvětšeny možnosti nastavení geometrie zavěšení a parametrů odpružení.
Technické specifikace
Rám: | Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo4), svařovaný metodou TIG |
Rozvor: | 1640 mm |
Rozchod (vpředu/vzadu): | 1260/1210 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota): | 216kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): | 45:55% |
Zavěšení kol: | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách. |
Odpružení: | Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče |
Pneumatiky (vpředu/vzadu): | Hoosier 20,5×7,0 -13 R25B/Hoosier 20,0×7,5 – 13 R25B |
Ráfky: | O.Z. Racing 13″ |
Motor: | Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec |
ECU (řídící jednotka motoru): | EFI Technology Euro 4 |
Vrtání: | 67 mm |
Zdvih: | 43 mm |
Zdvihový objem: | 599 cm³ |
Kompresní poměr: | 12,8:1 |
Palivo: | RON 98 |
Maximální výkon: | 64 kW při 10 400 ot/min |
Maximální točivý moment: | 60 Nm při 8 700 ot/min |
Sekundární převod: | Motocyklový řetěz 520 |
Diferenciál: | Drexler LSD v2010 |
Chlazení: | Nucené – utěsněný nasávací kanál, chladič a elektrický ventilátor. |
Brzdová soustava: | Kotoučové brzdy AP Racing se zakázkovými kotouči Goldfren na všech kolech, 2 okruhový systém, nastavitelné rozložení brzdného účinku. Vpředu 235mm kotouče se třmeny CP4227 Vzadu 220mm kotouče se třmeny CP4226 |
Elektronika: | AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení, kompletní telemetrie. |