FS.07

FS.06

FS.05

leaflet-formula_onlyformula1-700x359-1.png

FS.06 je v pořadí šestý vůz z dílny CTU CarTech. Ač vzhledem podobný FS.05, skrývá zásadní konstrukční změny a odráží péči týmu i o ty nejmenší detaily. Na první pohled zaujme barevné rozlišení levé a pravé poloviny monopostu, které nekončí na karoserii, ale pokračuje v podobě veškerých eloxovaných hliníkových dílů náprav a komponentů v kokpitu.

Mezi zásadní technické změny patří především použití 10 palcových disků a pneumatik, namísto dříve používaných 13 palcových. I díky použití námi vyvinutých a vyrobených ráfků z uhlíkových vláken jsme tak dokázali ušetřit 13,2 kg. Nově se na voze objevily i díly tisknuté na 3D tiskárnách, sintrované laserem a také díly vyrobené ze slitiny titanu. Celkem jsme dokázali vůz odlehčit na 197 kg, což je při použití čtyřválcového motoru hodnota srovnatelná se světovou špičkou.

Zrychlit v zatáčkách nám pomohl nekompromisní aeropaket, skládající se z tří segmentového předního a zadního křídla o celkovém přítlaku 602 N při rychlosti 54 km/h. Největší dosažitelné boční zrychlení v zatáčkách se tak přehouplo přes hodnotu 3G. O bezpečné brzdění se starají námi navržené brzdové třmeny, čtyř-pístkové vepředu a dvou-pístkové vzadu, vyfrézované z vysokopevnostní hliníkové slitiny a zakázkové brzdové kotouče.

Technické specifikace

Rám:Monokok z uhlíkových vláken sedvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo4), svařovaný metodou TIG
Rozvor:1578 mm
Rozchod (vpředu/vzadu):1200/1180 mm
Hmotnost vozu (bez pilota):197 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu):45:55 %
Zavěšení kol:Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách.
Odpružení:Čtyřcestné, nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Pneumatiky (vpředu/vzadu):Hoosier 18,0×7,5 -10 R25B/Hoosier 18,0×7,5 – 10 R25B
Ráfky:Vlastní 10″ z uhlíkových vláken.
Motor:Yamaha YZF-R6, řadový 4 válec
ECU (řídící jednotka motoru):EFI Technology Euro 4
Vrtání:67 mm
Zdvih:43 mm
Zdvihový objem:599 cm³
Kompresní poměr:12,8:1
Palivo:RON 98
Maximální výkon:64 kW při 10 400 ot/min
Maximální točivý moment:60 Nm při 8 700 ot/min
Sekundární převod:Motocyklový řetěz 520
Diferenciál:Drexler LSD v2010
Chlazení:Vodní pumpa Yamaha R6, zakázkový chladič s elektrickým ventilátorem.
Brzdová soustava:
Kotoučové brzdy na všech kolech, 2 okruhový systém, nastavitelné rozložení brzdného účinku.
Vpředu 205mm kotouče se čtyřpístkovými vlastními třmeny
Vzadu 208mm kotouče s dvoupístkovými vlastními třmeny
Elektronika:AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení, kompletní telemetrie.