
V této sezóně se nám podařilo postavit revoluční monopost. Díky uvolnění pravidel v kategorii formulí se spalovacím motorem se nám vývojem vlastního hybridního ústrojí otevřely možnosti, jak znovu posunout vůz o kus dál. Toho jsme dosáhli jako historicky první tým soutěže Formula Student na celém světě.
Rozhodli jsme se jít cestou pohonu všech čtyř kol a ke spalovacímu motoru jsme na přední nápravu přidali dva elektromotory. Pohonu stále dominuje spalovací motor. Elektromotory o výkonu až 8,5 kW v kombinaci s planetovými převodovkami vlastní konstrukce nám přidali další kroutící moment a to až 120 Nm na přední nápravě, což nám umožňuje rychlejší rozjezdy a výjezdy ze zatáček.
Hybridní systém však nebyl jediným vývojem provedeným na novém monopostu. Máme také kompletně přepracovaný aerodynamický paket. Díky použití profilů vlastního návrhu, které jsou nyní méně citlivé na naklánění auta v zatáčkách, při brždění nebo akceleraci, jsme oproti minulému monopostu téměř dvojnásobně zvýšili přítlak.
Kvůli implementaci hybridního pohonu jsme museli navrhnout kompletně novou kinematiku přední nápravy, kde jsme zároveň upravili i náš decoupled roll-heave systém odpružení, který jsme poprvé přidali i na kompletně přepracovanou zadní nápravu. Díky tomu můžeme nezávisle nastavovat tlumení i pružení na obou nápravách. Změny na zadní nápravě doprovázelo také několik úprav jako na příklad nový rám.
Technické specifikace
Rám: | Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem (25CrMo4), svařovaný metodou TIG |
Rozvor: | 1530 mm |
Rozchod (vpředu/vzadu): | 1180/1100 mm |
Hmotnost vozu (bez pilota): | 212 kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): | 49:51 % |
Zavěšení kol: | Roll-Heave systém na obou nápravách, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách. |
Odpružení: | Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče |
Pneumatiky (vpředu/vzadu): | Hoosier 16×7,5 -10 R25B/Hoosier 16×7,5 -10 R25B |
Ráfky: | Obrobené středy s uhlíkovým límcem |
Hybrid elektromotory: | Plettenberg HP-620, vodou chlazené |
Hybrid měniče: | Plettenberg |
Hybrid bateriový box: | Nehořlavý obal ze skleněných vláken, olejové chlazení, bateriové články LiFePo4 14s2p |
Motor: | Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec |
Sací a výfukový systém: | Vlastní design, sání z uhlíkových vláken, titanový výfukový systém |
ECU (řídící jednotka motoru): | EFI Technology Euro 4 |
Vrtání: | 67 mm |
Zdvih: | 43 mm |
Zdvihový objem: | 599 cm³ |
Kompresní poměr: | 13,7:1 |
Palivo: | RON 98 |
Maximální výkon: | 64 kW při 10 400 ot/min |
Maximální točivý moment: | 60 Nm při 8 700 ot/min |
Sekundární převod: | Motocyklový řetěz 520 |
Diferenciál: | Drexler LSD v2010 |
Chlazení: | Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory. |
Brzdová soustava: | Vlastní design brzdových kotoučů a třmenů |
Elektronika: | AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení |