FS.01

FS.14

FS.13

Kopie návrhu Návrh bez názvu (1)

V této sezóně se nám podařilo postavit revoluční monopost. Díky uvolnění pravidel v kategorii formulí se spalovacím motorem se nám vývojem vlastního hybridního ústrojí otevřely možnosti, jak znovu posunout vůz o kus dál. Toho jsme dosáhli jako historicky první tým soutěže Formula Student na celém světě.

Rozhodli jsme se jít cestou pohonu všech čtyř kol a ke spalovacímu motoru jsme na přední nápravu přidali dva elektromotory. Pohonu stále dominuje spalovací motor. Elektromotory o výkonu až 8,5 kW v kombinaci s planetovými převodovkami vlastní konstrukce nám přidali další kroutící moment a to až 120 Nm na přední nápravě, což nám umožňuje rychlejší rozjezdy a výjezdy ze zatáček.

Hybridní systém však nebyl jediným vývojem provedeným na novém monopostu. Máme také kompletně přepracovaný aerodynamický paket. Díky použití profilů vlastního návrhu, které jsou nyní méně citlivé na naklánění auta v zatáčkách, při brždění nebo akceleraci, jsme oproti minulému monopostu téměř dvojnásobně zvýšili přítlak.

Kvůli implementaci hybridního pohonu jsme museli navrhnout kompletně novou kinematiku přední nápravy, kde jsme zároveň upravili i náš decoupled roll-heave systém odpružení, který jsme poprvé přidali i na kompletně přepracovanou zadní nápravu. Díky tomu můžeme nezávisle nastavovat tlumení i pružení na obou nápravách. Změny na zadní nápravě doprovázelo také několik úprav jako na příklad nový rám.

Technické specifikace

Rám:Monokok z uhlíkových vláken sendvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem (25CrMo4), svařovaný metodou TIG
Rozvor:1530 mm
Rozchod (vpředu/vzadu):1180/1100 mm
Hmotnost vozu (bez pilota):212 kg
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu):49:51 %
Zavěšení kol:

Roll-Heave systém na obou nápravách, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách.

Odpružení:Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Pneumatiky (vpředu/vzadu):Hoosier 16×7,5 -10 R25B/Hoosier 16×7,5 -10 R25B
Ráfky:Obrobené středy s uhlíkovým límcem

Hybrid elektromotory:

Plettenberg HP-620, vodou chlazené

Hybrid měniče:

Plettenberg

Hybrid bateriový box:

Nehořlavý obal ze skleněných vláken, olejové chlazení, bateriové články LiFePo4 14s2p

Motor:Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec

Sací a výfukový systém:

Vlastní design, sání z uhlíkových vláken, titanový výfukový systém

ECU (řídící jednotka motoru):EFI Technology Euro 4
Vrtání:67 mm
Zdvih:43 mm
Zdvihový objem:599 cm³
Kompresní poměr:13,7:1
Palivo:RON 98
Maximální výkon:64 kW při 10 400 ot/min
Maximální točivý moment:60 Nm při 8 700 ot/min
Sekundární převod:Motocyklový řetěz 520
Diferenciál:Drexler LSD v2010
Chlazení:Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory.
Brzdová soustava:

Vlastní design brzdových kotoučů a třmenů

Elektronika:AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení